Zebbes kamp. När Zebbe var 4 år fick vi reda på att han hade Duchenne MuskelDystrofi. Det här är vår berättelse.

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Så har Zebbe fått bestämma igen...

Av Zebbes mamma - 10 februari 2012 17:45

Ja, som ni ser så är bloggen lite ändrad. Programmet som jag gjort header i, går inte att använda längre, då den sidan har lagts ner. Men en provisorisk header gjord i paint, funkar det med.


Zebbe var trött på bilderna och färgen på bakgrunden.. så nu blev den ändrad. Allt enligt hans önskemål.


Känns faktiskt kul att han vill vara med och påverka bloggen lite..


Idag börjar sportlovet för Zebbes del. Han tycker det ska bli skönt.


/ Mia, Zebbes mamma



 
 
Ingegerd

Ingegerd

10 februari 2012 19:21

Snyggt!
Jag önskar Zebbe ett alldeles fantastiskt sportlov! Heja, Heja! Härligt att vara ledig i flera dagar!
Kram!

http://vildaochtama.wordpress.com

Zebbes mamma

11 februari 2012 15:49

Tack vännen :)

Kram

 
Ingen bild

Eva N

10 februari 2012 21:29

Kul att Zebbe vill vara med och bestämma hur hans blogg ska se ut. Snyggt blev det kan du hälsa honom :-)
Så skönt med sportlov och ledighet. Här i Dalarna får vi vänta till v.9
Ha det bäst! :-)
Kram

Zebbes mamma

11 februari 2012 15:48

Hej Eva... :)

Ja, det ska jag hälsa honom.. :)

Ja, det är en liten omställning att ha redan i vecka 7.. är van också med v 9 egentligen.. :)

Kramar tillbaka

 
Bloggminglet

Bloggminglet

11 februari 2012 08:57

Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses:-)

http://mgroup.se/bloggminglet-2012

Zebbes mamma

19 juni 2015 22:34

Hej

Nej det kände jag inte till.. Tack för tipset..

Mvh Mia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zebbes mamma - 18 maj 2017 13:51


Jäkligt dåligt med uppdateringar här har jag märkt. Men saker har hänt under dessa tre månader och jag har prioriterat det. Vad har hänt sen sist då? Otroligt mycket och allt får inte plats i ett inlägg. Behovet av att få skriva har åter väckts t...

Av Zebbes mamma - 8 februari 2017 13:56

Jag fick drömjobbet för ett tag sedan. En fast anställning på sjukhuset. Jag var så lycklig. Äntligen skulle jag göra det alla sagt åt mej genom åren. Bara för att Zebbe har en sjukdom så måste du leva på med ditt egna liv. Jag är utåt sett en jä...

Av Zebbes mamma - 14 december 2016 15:55

Året började med att lära oss nya andningshjälpmedel. Straxt innan julen förra året så fick Zebbe både ångmaskin och hostmaskin. Under ett besök på barnavdelningen på sjukhuset så bröt Zebbe ihop totalt. Hans underbara sjuksköterska gick in till ...

Av Zebbes mamma - 13 december 2016 19:45

Snart har ytterligare ett år gått på vår resa. I jan är det 9 år sedan jag fick reda på att Zebbe hade duchennes muskeldystrofi. Just där och då trodde jag aldrig att jag skulle få något som skulle kunna kallas ett normalt liv. Jag var helt i...

Av Zebbes mamma - 5 december 2016 21:10

Jag sitter nu i ett mörkt rum och nattar Zebbes yngsta lillebror. Känslorna börjar komma. Vad hände idag? Varför? Vad gjorde de? Varför reagerade jag som jag gjorde? Frågorna blir många när dagen man bävat för, tillslut är över och allt gick br...

Translate

Välkommen hit...

  

 

När du ser Zebbe, så tror du att du ser en fullt frisk 11 årig kille. En lekfull, glad kille som kanske är något långsam och klumpig när han springer.

 

En kille som bryr sej om andra och sprider stor glädje omkring sej.

 

Att hans muskler sakta bryts ned. Att han inte längre kan äta. Att han på nätterna ligger vaken, full av tankar kring hans sjukdom. Det syns inte.

 

Vår vardag är fylld av besök, möten och planering. Vi lever vårt liv med personlig assistans under dygnets alla timmar.

 

Välkommen hit och följ vårt liv, vår kamp mot tiden.

Vill du fråga om något??

29 besvarade frågor

Här finns vi också på nätet

Fotograf - Bilder på Zebbe mfl

Skriv gärna några rader här

Frille, Zebbes bästa vän

  

Frille föddes den 24 februari - 2009

Senaste inläggen

RSS

Era besök + 63744

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards